Vissza az áttekintéshez
termék található 0

Shimano XT/Saint Ice-Tec féktárcsa 6-furatos SM-RT86 2

29,76 €-tól

Shimano XT/Saint Bremsscheibe 160, 180 und 203mm

Die XT Ice Tech Bremsscheibe bietet einen enormen technischen Aufwand und allerhöchste Leistung für einen sehr moderaten Preis. Die ganze Konstruktion sorgt für geringste Geräuschentwicklung, beste Hitzeableitung und, als Resultat, etwas länger Haltbarkeit der Beläge. Es gibt also keinen Grund, die Ice Tech Bremsscheibe nicht zu montieren.




Ice-Tech Bremsscheiben

Die Ice-Tech Bremsscheiben und Ice-Tech Bremsbeläge reduzieren die Hitzeentwicklung im Bremssystem signifikant. Das verringert Fading, und sorgt für gleich bleibend hohe Leistung, auch bei langen Abfahrten. Weitere Vorteile sind eine längere Lebensdauer des Belags und wesentlich geräuschärmeres Bremsen.


Produkteigenschaften:

  • Ice-Tech Bremsscheibe: Sandwichverbund aus Edelstahl außen und einem Kern aus Aluminium
  • 2-teilige Konstruktion, für höhere Steifigkeit und ein geringeres Gewicht
  • Selbstreinigende Form, verlängert die Lebensdauer von Scheibe und Belag
  • Konstante Bremsleistung, weniger Fading
  • Gewicht: 155g (180mm)
Ár küldésekor Magyarország; + szállítási ktg.
160mm
Termékszám: 62800170 || EAN/UPC: 4524667744672  || Gyártói szám: I-SMRT86S2
Online rendelés és szállítási idő lekérdezése

darab à 29,76

Kosárba tenni
180mm (RETAIL-csomagolás)
Termékszám: 62800171 || EAN/UPC: 4524667744702  || Gyártói szám: I-SMRT86M2
Online rendelés és szállítási idő lekérdezése

darab à 33,07

Kosárba tenni
203mm (RETAIL-csomagolás)
Termékszám: 62800172 || EAN/UPC: 4524667744689  || Gyártói szám: I-SMRT86L2
Online rendelés és szállítási idő lekérdezése

darab à 37,24

Kosárba tenni

Shimano

Shimano egyike a kerékpárágazat óriásainak, és egy igazán hosszú története van. A cégalapító, Shozaburo Shimano a céglalapításra így emlékszik - 1921:

„A célom az volt, hogy a Shimano termékek a legjobbak legyenek Kansei-ban (egy régió Osaka-ban, Japán), ezt követően pedig Japánban és végezetül a legjobb lenni a világon”.

Ez a gondolat futott át minden egyes Shimano terméken. Legyen az országúti vagy hegyi kerékpár, mindenhol talál az ember egy világhírű alkatrészt hozzá Japánból. Egyike volt a számos fejlesztések közül az idexált váltók fejlődése a Shimano-n keresztül. Az alapelv, hogy a váltás jelentősen leegyszerűsödjön ugyanakkor felgyorsuljon, ma már ez mindehol megtalálható.

A féktárcsa kiválasztásánál érdemes több tényezőre figyelni. Különösképpen akkor, ha a cserélendő tárcsa más gyártótól van.

  • Felvétel:
    Jelenleg két lehetőség van a féktárcsa kerékagyhoz történő rögzítésénél. Az egyik a 6-lyúkú felvétel az IS2000 (nemzetközi szabvány) alapján, és a másik lehetőség a Center-Lock felvétel, amelyet a Shimano fejlesztett ki. Ahogy a neve is mutatja, 6-lyúkú felvétel esetén, a tárcsát középen hat csavarral lehet a kerékagyhoz rögzíteni, míg a Center-Lock-nál a kerékagyat és a tárcsát fogazat alapján lehet összekapcsolni. A féktárcsát feltűzzük és középen egy központi anyával (a fogazatnál) rögzítjük.
    Lehetőség van egy Center-Lock kerékagyra és 6-lyúkú adaptert építeni, hogy a választás alapján mindkét rendszert használni tudjuk. Fordítottan azonban nem kivitelezhető!
    Régebbi rögzítési típusok, mint a három és négy furatos, ahogy a 4 lyukú felvétel a Rohlopp Speddhub esetében kivételt képeznek. A Shimano Saint csoport új generációja egy nagyobb Center Lock felvételt vezettek be, de az újra visszaállításra került.

  • Átmérő:
    Egy féktárcsa átmérője mindig az akutális tárcsának megfelelőnek kell lennie. Ha nagyobb fékteljesítményt szeretnénk, használhatunk egy nagyobb tárcsát is. Figyelni kell azonban arra, hogy a meghatározott adapterre lesz szükségünk a féknyeregnél a nagyobb tárcsa összeillesztéséhez. Ezenkívül a teleszkópvilla illetve a vázgyártő engedélyét is figyelembe kell venni a tárcsanagyság kiválasztásakor!

  • Dörzsgyűrű magassága:
    Ezalatt azt a felület magasságot értjük, ahol legutoljára fékeztünk. Ez a magasság semmi esetre sem lehet kisebb annál, ahol a fékbetét elhelyezkedik! A modernebb hullámos felüleltű tárcsáknál a dörzsgyűrű magasság gyakran nem könnyen azonosítható. Itt is érvényesek a gyártó ajánlásainak betartása!

  • Alapanyag:
    Rendszerint a féktárcsák acélból készülnek. Egy könyebb modell esetén aluminiumot is használnak kiegészítésként. Itt is feltétlenül szükséges a megfelelő (gyártó által ajánlott) fékbetétre figyelni. Egy rossz fékbetét választás fékhibát rosszabb esetben esést is eredményezhet!

  • Karbantartás:
    A tárcsa enyhe oldalirányú ütését egy megfelelő szerszámmal vagy egy párhuzamos fogóval kiigazítható. Ez a munkálat egy kevés kivitelezési képességet igyényel. Ha a féktárcsa erőteljesen deformálódott (pl. kő által karcolt) ugyanúgy cserét igényel mint túlzott kopás esetén.
    A féktárcsa lehet pl. Isopropanolal vagy féktisztítóval tisztítani.
    Egy kékes elszineződés a tárcsán egy termikus (hő) túlterhelést jelent a tárcsán. Ebben az esetben egy nagyobb méretű tárcsára van szükségünk és/vagy a fékhasználatnál egy kis odafigyelésre (pl: egy lejtőn féket ne csiszoltassuk).

Megjegyzés: a fék biztonsági szempontból nagyon fontos alkatrész. Hogyha bizonytalan a beépítsénél, karbantartásnál vagy javításnál, keressen fel bennünket vagy egy másik szakműhelyt!
Hibát talált az oldalunkon? Esetleg a kép téves? Egy kiegészítés szükséges lenne?

Örülünk minden egyes Tippnek!
Ha van egy jó indoka arra, hogy az árat megváltoztatni tudjuk, akkor mondja el nekünk és Kongasson ÁRRIADÓT!!!
 
 
 
AJAX Loader Icon