Logo
Szállítás: HU

Belépés
Rendelés állapota

UST System (Tubless)

Az Univerzális Tubeless Rendszer (UST)

A HIBIKE szeretné az UST rendszert ismertetni és számos értékes tippet adni a technológia kezeléséhez.

Kezdetben még mint megbízhatatlannak tartott tömlő nélküli rendszer a kerékpárágazatban ma már egyre inkább nagyobb tért nyer. A piacvezető ezek közül az Unversal System Tubeless (UST) a Mavic-tól. Időközben számos nagyon gumigyártó lecsapott erre a technológiára. Ha egyes alapvető pontokra odafigyelünk, a rendszer előnyeit teljes hatékonysággal ki tudjuk használni.

Az UST gumik a belső oldalon butillal bevont és így a levegőt nem engedi át. Az UST felnik egészen a szeleplyukig furat nélküliek az abroncságynál és ezáltal ugyanúgy légzáró marad. A gumi és a felni együttes képeznek egy lezárt légkamrát, így egy belső tömlő már felesleges. Egy ilyen rendszernek az előnyei a következőek:

  • csekély súly
  • átütés ún. Snake-bites (kígyómarás) már csak a múlté
  • nincs hirtelen légveszteség szúrás esetén
  • egy felniszalag, amely a hagyományos rendszernél a defekt ellen véd, elhanyagolható, mert a küllőanya már nem kell kívülről a felnin átvezetett.
  • A légnyomás a tömlős rendszerrel ellentétben alacsonabbra állítható. Ez azt jelenti hogy több konfortérzetet ad és a külső gumi erősebb eldeformálódásra képes, így a gumiabroncs értintési felülete megnövekszik a talajon. Ezált a tapadás is megnövekszik. A gördülési ellenállás pedig majdnem azonos marad.

Mit tegyünk egy defekt esetén?

Egy gumi átszúródása okozta defekt esetén, sürgős esetben használhatunk hagyományos foltozást a gumi belső oldalán. Ebben az esetben azonban egy speciális UST foltozó használatát ajánljuk, mert az valamivel erősebb. Egészen sürgős esetben használhatunk egy kiegészítő belső tömlőt is, pl. versenyen, az idegentest eltávolítása után, a tovább tekeréshez. Egy hagyományos belső tömlő befűzése problémamentesen kivitelezhető, ahhoz csupán szelepet a felnibe csavarozni.

Szerelési tippek

A Tubeless gumik szerelését mindig szerszám nélkül tegyünk. Szerelőkar vagy akár csavarhúzó nagyon egyszerűen sérülést ejthet az amúgy is érzékeny tömítés ajkakon, így a gumi nem lesz többé tökéletesen légzárt. Ahhoz hogy a külső gumit könnyen összeszerelhessük és utána megbízhatóan letömítsük, minden esetben speciális szerelő folyadékot ajánlunk a szereléshez. A kontakthely a gumi és a felni között olyan precíz tömítésre kerül sor, hogy utána nincs az a levegő amely onnan távozni tudna. Bizonyos folyadékok már az autóiparból bizonyára már ismert az Ön számára.

  • A felninek és külső gumi peremének aboszolút tisztának kell lennie.
  • Csavarozza a szelepet a bele a felnibe (ugyanitt a tömítéshez ugyanúgy csöpögtethetünk további szerelő folyadékot bele).
  • A szerelő folyadékot egy ecsettel vagy ronggyal vigyünk fel a gumi peremére.
  • Helyezze az egyik peremet a felni közepére.
  • Helyezze a másik peremet ugyanúgy a felnibe, szeleppel átellenben kezdve.
  • Ellenőrizze, hogy a gumi egyenletesen helyezkedik-e el és hogy a szelep a két prem között található-e.
  • Pumpálja fel a gumit, amíg a mindkét perem magassága el nem éri a felni peremét.
  • Ellenőrizze, hogy a külső gumi tisztán a felni körül helyezkedik-e el. Ez rendszerint a gumi oldalán megfelelően fel van tüntetve. Ez a megjelölés mindenhol egyenletesen kell állnia. Ehhez néha szükséges a gumiban a nyomást megnöveni, ugyanakkor a maximális nyomásra figyelni kell!
  • A végén a légnyomást a saját igényeink alapján valamint a gyártó felnihez és külső gumihoz adott ajánlása alapján állítsuk be!

Még mindig bizonytalan?

Nem probléma, keresse fel a szaküzletünket és kölcsönözzön tőlünk egy tesztkerékpárt UST- gumizással. És szívesen adunk tanácsot és válaszoljuk meg a kérdéseit!

 
AJAX Loader Icon