Vissza az áttekintéshez
termék található 138

Hayes féktárcsa 6-furatos

23,47 €-tól
28,71 €-tól helyett
Features:

  • für alle Modelle passend!
  • Gewicht: 204 g
  • Groesse: Ø 203 mm
  • Bremsscheiben-Dicke: 1,8
  • Bremsscheiben-Ø: 160
  • Bremsscheibenbefestigung: IS 2000
  • Material: rostfreier Stahl
Ár küldésekor Magyarország; + szállítási ktg.
203mm (V-8)
inkl. T-25 Schrauben
Termékszám: 63970011 || EAN/UPC: 844171000670  || Gyártói szám: 98-17552
Online rendelés és szállítási idő lekérdezése

darab à 30,84

Kosárba tenni
Features:

  • für alle Modelle passend!
  • Gewicht: 156 g
  • Groesse: Ø 180 mm
  • Bremsscheiben-Dicke: 1,8
  • Bremsscheiben-Ø: 160
  • Bremsscheibenbefestigung: IS 2000
  • Material: rostfreier Stahl
180mm (V-7)
inkl. T-25 Schrauben
Termékszám: 63970016 || EAN/UPC: 844171001011  || Gyártói szám: 98-18638
Online rendelés és szállítási idő lekérdezése

darab à 26,63

Kosárba tenni
Features:

  • für alle Modelle passend!
  • nur hinten einsetzbar
  • Gewicht: 99 g
  • Groesse: Ø 140 mm
  • Bremsscheibenbefestigung: IS 2000
  • Material: rostfreier Stahl
140mm (V-5)
nur hinten einsetzbar; inkl. T-25 Schrauben
Termékszám: 63970168 || EAN/UPC: 844171030844  || Gyártói szám: 98-22258
Online rendelés és szállítási idő lekérdezése

darab à 23,47

Kosárba tenni
Jelenleg csak egy darab Angol szöveg áll rendelkezésre:

The company Hayes Brake was founded in 1946 and develops break systems i.a. for Harley Davidson. In 1997 the affiliated compan Hayes Disc Brake was founded which specialized on the development and the distribution of disc brakes especially for the bicycle area.

Spare parts

Looking for a suitable spare part for your Hayes disc brake?
Just click on the explosion drawing of your break, look for a matching component and enter the component's number in our client search mask.

El-Camino

El-Camino

HFX-9

HFX-9

HFX-MAG

HFX-MAG

Stroker Ace

Stroker Ace

Stroker Ryde

Stroker Ryde

Stroker Trail/Gram/Carbon

Stroker Trail/Gram/Carbon

A féktárcsa kiválasztásánál érdemes több tényezőre figyelni. Különösképpen akkor, ha a cserélendő tárcsa más gyártótól van.

  • Felvétel:
    Jelenleg két lehetőség van a féktárcsa kerékagyhoz történő rögzítésénél. Az egyik a 6-lyúkú felvétel az IS2000 (nemzetközi szabvány) alapján, és a másik lehetőség a Center-Lock felvétel, amelyet a Shimano fejlesztett ki. Ahogy a neve is mutatja, 6-lyúkú felvétel esetén, a tárcsát középen hat csavarral lehet a kerékagyhoz rögzíteni, míg a Center-Lock-nál a kerékagyat és a tárcsát fogazat alapján lehet összekapcsolni. A féktárcsát feltűzzük és középen egy központi anyával (a fogazatnál) rögzítjük.
    Lehetőség van egy Center-Lock kerékagyra és 6-lyúkú adaptert építeni, hogy a választás alapján mindkét rendszert használni tudjuk. Fordítottan azonban nem kivitelezhető!
    Régebbi rögzítési típusok, mint a három és négy furatos, ahogy a 4 lyukú felvétel a Rohlopp Speddhub esetében kivételt képeznek. A Shimano Saint csoport új generációja egy nagyobb Center Lock felvételt vezettek be, de az újra visszaállításra került.

  • Átmérő:
    Egy féktárcsa átmérője mindig az akutális tárcsának megfelelőnek kell lennie. Ha nagyobb fékteljesítményt szeretnénk, használhatunk egy nagyobb tárcsát is. Figyelni kell azonban arra, hogy a meghatározott adapterre lesz szükségünk a féknyeregnél a nagyobb tárcsa összeillesztéséhez. Ezenkívül a teleszkópvilla illetve a vázgyártő engedélyét is figyelembe kell venni a tárcsanagyság kiválasztásakor!

  • Dörzsgyűrű magassága:
    Ezalatt azt a felület magasságot értjük, ahol legutoljára fékeztünk. Ez a magasság semmi esetre sem lehet kisebb annál, ahol a fékbetét elhelyezkedik! A modernebb hullámos felüleltű tárcsáknál a dörzsgyűrű magasság gyakran nem könnyen azonosítható. Itt is érvényesek a gyártó ajánlásainak betartása!

  • Alapanyag:
    Rendszerint a féktárcsák acélból készülnek. Egy könyebb modell esetén aluminiumot is használnak kiegészítésként. Itt is feltétlenül szükséges a megfelelő (gyártó által ajánlott) fékbetétre figyelni. Egy rossz fékbetét választás fékhibát rosszabb esetben esést is eredményezhet!

  • Karbantartás:
    A tárcsa enyhe oldalirányú ütését egy megfelelő szerszámmal vagy egy párhuzamos fogóval kiigazítható. Ez a munkálat egy kevés kivitelezési képességet igyényel. Ha a féktárcsa erőteljesen deformálódott (pl. kő által karcolt) ugyanúgy cserét igényel mint túlzott kopás esetén.
    A féktárcsa lehet pl. Isopropanolal vagy féktisztítóval tisztítani.
    Egy kékes elszineződés a tárcsán egy termikus (hő) túlterhelést jelent a tárcsán. Ebben az esetben egy nagyobb méretű tárcsára van szükségünk és/vagy a fékhasználatnál egy kis odafigyelésre (pl: egy lejtőn féket ne csiszoltassuk).

Megjegyzés: a fék biztonsági szempontból nagyon fontos alkatrész. Hogyha bizonytalan a beépítsénél, karbantartásnál vagy javításnál, keressen fel bennünket vagy egy másik szakműhelyt!
Hibát talált az oldalunkon? Esetleg a kép téves? Egy kiegészítés szükséges lenne?

Örülünk minden egyes Tippnek!
Ha van egy jó indoka arra, hogy az árat megváltoztatni tudjuk, akkor mondja el nekünk és Kongasson ÁRRIADÓT!!!
 
 
 
AJAX Loader Icon