Vissza az áttekintéshez
termék található 0

Formula Oro/Mega/The One Rohloff féktárcsa 4-furatos

69,26 €-tól
93,92 €-tól helyett
Ár küldésekor Magyarország; + szállítási ktg.
160mm
Termékszám: 61660026 || EAN/UPC: 8057432693999  || Gyártói szám: FD50687-00
Online rendelés és szállítási idő lekérdezése

darab à 69,26

Kosárba tenni
180mm
Termékszám: 61660027 || EAN/UPC: 8057432694002  || Gyártói szám: FD50688-00
Online rendelés és szállítási idő lekérdezése

darab à 77,80

Kosárba tenni
200mm
Termékszám: 61660028 || EAN/UPC: 8057432694019  || Gyártói szám: FD50689-00
Online rendelés és szállítási idő lekérdezése

darab à 77,80

Kosárba tenni

Formula

A tárcsafékek nélkül ma már a kerékpár cirkusz el sem képzelhető. Mindig nagyon teljesítmény-sűrűségű világcsúcs és az erősen növekvő gyorsaság az extrém bike sportágban megköveteli a modern fékrendszerek erősségét, amely máshoz nem hasonlítható.
A fékerőadagolás minden időben kifinomúltnak és biztosnak kell lennie- attól függetlenül milyen időjárási viszonyok vannak.

A Formula első gyártóként kizárólagosan a Hegyi kerékpárok tárcsafékeinek fejlesztésére specializálta magát. Ennek a ténynek köszönhető, hogy a termékek az olasz nemes kovácsműhelyből ma egy erős nívóval rendelkező ismert vállalkozás lett. A rangsor alapján, amely a legkönnyebb fékrendszereket és fékerőt – ahogy a korábban a motorsportból ismerjük tartalmazza, ma már a Formula vezeti. Joggal tehetnénk fel a kérdést: Miért nem megy mindenki tárcsafékkel? A választ kereseve, vissza kell mennünk egészen a 16. századik. Nikolaus Kopernikusz után bebizonyosodott, hogy a Föld nem lapos, hanem gömbölyű. Eltartott egy évtizedett, amíg az emberiség ezt tudomásul vette. Ugyanez történik a tárcsafékekkel is. Sokan még felnifékkel járják a világot, mert egyszerűen még nem tudják: a féknek a világja tulajdonképpen egy tárcsa.

A féktárcsa kiválasztásánál érdemes több tényezőre figyelni. Különösképpen akkor, ha a cserélendő tárcsa más gyártótól van.

  • Felvétel:
    Jelenleg két lehetőség van a féktárcsa kerékagyhoz történő rögzítésénél. Az egyik a 6-lyúkú felvétel az IS2000 (nemzetközi szabvány) alapján, és a másik lehetőség a Center-Lock felvétel, amelyet a Shimano fejlesztett ki. Ahogy a neve is mutatja, 6-lyúkú felvétel esetén, a tárcsát középen hat csavarral lehet a kerékagyhoz rögzíteni, míg a Center-Lock-nál a kerékagyat és a tárcsát fogazat alapján lehet összekapcsolni. A féktárcsát feltűzzük és középen egy központi anyával (a fogazatnál) rögzítjük.
    Lehetőség van egy Center-Lock kerékagyra és 6-lyúkú adaptert építeni, hogy a választás alapján mindkét rendszert használni tudjuk. Fordítottan azonban nem kivitelezhető!
    Régebbi rögzítési típusok, mint a három és négy furatos, ahogy a 4 lyukú felvétel a Rohlopp Speddhub esetében kivételt képeznek. A Shimano Saint csoport új generációja egy nagyobb Center Lock felvételt vezettek be, de az újra visszaállításra került.

  • Átmérő:
    Egy féktárcsa átmérője mindig az akutális tárcsának megfelelőnek kell lennie. Ha nagyobb fékteljesítményt szeretnénk, használhatunk egy nagyobb tárcsát is. Figyelni kell azonban arra, hogy a meghatározott adapterre lesz szükségünk a féknyeregnél a nagyobb tárcsa összeillesztéséhez. Ezenkívül a teleszkópvilla illetve a vázgyártő engedélyét is figyelembe kell venni a tárcsanagyság kiválasztásakor!

  • Dörzsgyűrű magassága:
    Ezalatt azt a felület magasságot értjük, ahol legutoljára fékeztünk. Ez a magasság semmi esetre sem lehet kisebb annál, ahol a fékbetét elhelyezkedik! A modernebb hullámos felüleltű tárcsáknál a dörzsgyűrű magasság gyakran nem könnyen azonosítható. Itt is érvényesek a gyártó ajánlásainak betartása!

  • Alapanyag:
    Rendszerint a féktárcsák acélból készülnek. Egy könyebb modell esetén aluminiumot is használnak kiegészítésként. Itt is feltétlenül szükséges a megfelelő (gyártó által ajánlott) fékbetétre figyelni. Egy rossz fékbetét választás fékhibát rosszabb esetben esést is eredményezhet!

  • Karbantartás:
    A tárcsa enyhe oldalirányú ütését egy megfelelő szerszámmal vagy egy párhuzamos fogóval kiigazítható. Ez a munkálat egy kevés kivitelezési képességet igyényel. Ha a féktárcsa erőteljesen deformálódott (pl. kő által karcolt) ugyanúgy cserét igényel mint túlzott kopás esetén.
    A féktárcsa lehet pl. Isopropanolal vagy féktisztítóval tisztítani.
    Egy kékes elszineződés a tárcsán egy termikus (hő) túlterhelést jelent a tárcsán. Ebben az esetben egy nagyobb méretű tárcsára van szükségünk és/vagy a fékhasználatnál egy kis odafigyelésre (pl: egy lejtőn féket ne csiszoltassuk).

Megjegyzés: a fék biztonsági szempontból nagyon fontos alkatrész. Hogyha bizonytalan a beépítsénél, karbantartásnál vagy javításnál, keressen fel bennünket vagy egy másik szakműhelyt!
Hibát talált az oldalunkon? Esetleg a kép téves? Egy kiegészítés szükséges lenne?

Örülünk minden egyes Tippnek!
Ha van egy jó indoka arra, hogy az árat megváltoztatni tudjuk, akkor mondja el nekünk és Kongasson ÁRRIADÓT!!!
 
 
 
AJAX Loader Icon