Vissza az áttekintéshez
termék található 116

Formula MD-1 fékbetét (mechanikus)

22,31 €
33,94 €helyett
Ár küldésekor Magyarország; + szállítási ktg.
MD-1 (mechanikus)
Termékszám: 61664003 || EAN/UPC: 8057432697065  || Gyártói szám: FD40013-60
Online rendelés és szállítási idő lekérdezése

pár à 22,31

Kosárba tenni

Formula

A tárcsafékek nélkül ma már a kerékpár cirkusz el sem képzelhető. Mindig nagyon teljesítmény-sűrűségű világcsúcs és az erősen növekvő gyorsaság az extrém bike sportágban megköveteli a modern fékrendszerek erősségét, amely máshoz nem hasonlítható.
A fékerőadagolás minden időben kifinomúltnak és biztosnak kell lennie- attól függetlenül milyen időjárási viszonyok vannak.

A Formula első gyártóként kizárólagosan a Hegyi kerékpárok tárcsafékeinek fejlesztésére specializálta magát. Ennek a ténynek köszönhető, hogy a termékek az olasz nemes kovácsműhelyből ma egy erős nívóval rendelkező ismert vállalkozás lett. A rangsor alapján, amely a legkönnyebb fékrendszereket és fékerőt – ahogy a korábban a motorsportból ismerjük tartalmazza, ma már a Formula vezeti. Joggal tehetnénk fel a kérdést: Miért nem megy mindenki tárcsafékkel? A választ kereseve, vissza kell mennünk egészen a 16. századik. Nikolaus Kopernikusz után bebizonyosodott, hogy a Föld nem lapos, hanem gömbölyű. Eltartott egy évtizedett, amíg az emberiség ezt tudomásul vette. Ugyanez történik a tárcsafékekkel is. Sokan még felnifékkel járják a világot, mert egyszerűen még nem tudják: a féknek a világja tulajdonképpen egy tárcsa.

A tárcsafék betét megválasztása jelentős hatással lehet a fék teljesítményére, így megéri egy passzoló betétet választani ill. saját követelményeinknek megfelelően is cserélni. Betét alapanyaga: Nagy a különbség a szinterezett vagy fém betetétek és az organikus anyagból készültek (pl. műgyanta vagy kevlár) között. Általánosságban elmondható, hogy az organikus anyagból készült betét hamar elkopik, ugyannakkor sokkal magasabb fékteljesítménnyel rendelkezik és kevésbé hajlamos zaj kiadására. Hordozó alapanyaga: A hordozólemez rendszerint acélt használnak. Egyes betétek azonban a súlycsökkentés és a jobb hőlevezetés érdekében alumíniumból képezik. Visszatartó rugó: Minden egyes fékbetét csere esetén ill. a fékbe beépített visszatartó rugót is cserélni, azok rendszerint a fékbetétnél találhatóak. A rugó használat alatt elfárad és az erősen lekopott fékbetétet és részben a féktárcsát is csiszolni kezdi. A régi rugó esetében gyakran előfordulhat hogy a betétet nem tisztán tudja a féktárcsáról oldani. Bekoptatás: Amíg egy tárcsafék a teljes teljesítményét kibontakoztatni tudja, szükséges az új betétet kezdetben bekoptatni. Ezalatt a folyamat alatt a fékbetét a tárcsa teljes felületéhez hozzáidomul, csüszölődni és faszén keletkezik. A bekoptatáshoz gyorsítsa fel a kerekeket (a tömegközlkedéstől távol) kb 30 km/óra sebességre és fékezzen le. Ezt a folyamatot ismételje meg kb 30-szor. Ezután ajánlott a fékeket egyenként igazán forróra fékezni. Kiválóan alkalmas erre egy átlátható lejtőzés. Megjegyzés: a fék a biztonság szempontjából egy nagyon fontos alkatrész. Hogyha nem biztos a beépítés, karbantartás és javítás folyamatában, azonnal keressen fel bennünket vagy egy másik szakműhelyt!
Hibát talált az oldalunkon? Esetleg a kép téves? Egy kiegészítés szükséges lenne?

Örülünk minden egyes Tippnek!
Ha van egy jó indoka arra, hogy az árat megváltoztatni tudjuk, akkor mondja el nekünk és Kongasson ÁRRIADÓT!!!
 
 
 
AJAX Loader Icon